26 april 2026

Artemis wint spektakelstuk bij Oerterp: 2-5

Vrouwen 1 | Zaterdag 25 april 2026 | Uitwedstrijd VV Oerterp

Alle nieuws

Op papier een zware uitwedstrijd. In de praktijk ook. Maar MV Artemis reisde naar Oerterp met een duidelijke missie: kampioen worden en promotie naar de 2e klasse afdwingen. Dat vraagt om winst in de duels die ertoe doen. Deze telde. De onderlinge historie beloofde spektakel. Op 6 september eindigde de bekerwedstrijd tussen deze twee ploegen in 6-6. Afgelopen zaterdag kwamen beide teams opnieuw vol voor de winst, en dat was te zien. Geen verrassingen, wel voluit voetbal van twee aanvallend ingestelde ploegen.

MVA Scherper in de afronding

In de beginfase gingen de kansen over en weer, maar Artemis was scherper in de afronding. Senda Rozema opende al in de 2e minuut de score via een assist van Sylke van der Kooi. Oerterp trok snel gelijk (5'), maar Rozema pakte de leiding weer terug in de 9e en 23e minuut, beide keren bediend door Djenna Mujdzic. Van der Kooi tekende vlak voor rust ook voor de 1-4 met een schitterende vrije trap. Een meer dan verdiende stand.

De tweede helft liet minder voetbal zien, maar aan strijdlust ontbrak het geen moment. Lienke de Vries maakte in de 92e minuut de 1-5 via Miracle Vata, waarna Oerterp in de 93e minuut nog terugkwam tot 2-5. Eindstand.

Coach Sudmeier was na afloop duidelijk: "Een 2-5 uitslag is op papier een makkelijke overwinning, maar dat is scorebord journalistiek. De wedstrijd was zwaar." Hij prees zijn ploeg voor de strijdlust op een veld dat het beste voetbal niet altijd toeliet. "Oerterp wil snel in duels komen en de 1 tegen 1 uitspelen. Daar waren we voor gewaarschuwd en we hebben ons daarop voorbereid. Juist dan moet je opstaan en laten zien dat je wil winnen. Dat hebben we gedaan en daar ben ik enorm trots op."

Stand: MV Artemis aan kop!

Met 46 punten uit 17 wedstrijden staat MV Artemis twee punten los van Harkemase Boys (44 uit 17) en FC Burgum (44 uit 18). Alles in eigen hand, maar de marge is dun.

De volgende test laat niet lang op zich wachten. Komende woensdag 29 april reist Artemis af naar Sportpark De Bosk in Harkema voor de directe confrontatie met nummer 2 Harkemase Boys. Aanvang 20:00 uur. Sudmeier: "De vorige keer verloren we die wedstrijd en we zullen nu beter voor de dag moeten komen. Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen ons komen aanmoedigen, want we zullen alle support nodig hebben."