Op de laatste zaterdag van februari stond er in Opeinde de topper in de landelijke eerste divisie meiden onder 17 op het programma. FC MVA Noord met 16 uit 6 tegen koploper NEC uit Nijmegen met 24 uit 8. Na een onrustig begin waarin de MVA meiden moesten wennen aan de intensiteit en snelheid waarmee NEC speelde en druk zette, namen ze het initiatief gedurende de 1e helft over.
Dit resulteerde in een aantal kansen en een 1-0 voorsprong voor FC MVA-Noord. NEC kwam nog voor rust tot 1-1 na een ongelukkige verdedigende situatie bij de MVA. De MVA meiden leken de controle even kwijt maar konden de schade beperken en 1-1 was de ruststand.
Ander MVA na rust
Na rust tapten de MVA meiden direct uit een ander vaatje. Volle druk vooruit, vlot combinerend. Dat betekende al na een paar minuten een 2-1 voorsprong. Waarna de MVA meiden over NEC heen denderden. Het collectief straalde als nooit tevoren zowel in het druk zetten, in het aanvallende spel en verdedigend de zaken uitstekend op orde. Het betaalde zich uit in een 3e goal (pass, loopactie, oog voor medespeelster, BAM) en een 4e goal (een schier onhaalbare bal maar het doorzettingsvermogen en wederom oog voor de medespeelster). Dat er uiteindelijk nog een vijfde goal aan toegevoegd werd, was wederom een staaltje teamwork zoals dat eigenlijk de hele wedstrijd gold.
Minder verliespunten
NEC blijft koploper met 24 uit 9, maar de MO17 van Artemis heeft minder verliespunten met 19 uit 7. En kan dus met de twee inhaalwedstrijden te winnen aan kop van de landelijke eerste divisie komen.
