De velden van MV Artemis liggen er de komende weken spannend bij. Waar de competities hun einde naderen, doen drie teams uit de vrouwen- en meidenafdeling serieus mee om de prijzen. De MO15, MO17 en Vrouwen 1 lieten afgelopen weekend zien dat ze de druk aankunnen, al ging dat niet overal even makkelijk.
MO15 blijft foutloos
De cijfers van de MO15 zijn simpelweg degelijk: acht wedstrijden, 24 punten. Met een doelsaldo van +58 zou je kunnen denken dat de scherpte er een keer vanaf gaat, maar de ploeg blijft wekelijks geconcentreerd. Het team wint niet alleen hun wedstrijden, maar probeert ook in de uitvoering stappen te zetten. Die zakelijke instelling legt ze tot nu toe geen windeieren.
MO17 neemt horde in Joure
Soms tref je een tegenstander die alleen maar komt om de boel dicht te houden. SC Joure zakte zaterdag diep in, maar het plan van de Friezen kon na zestig seconden al de prullenbak in. Lienke de Vries brak de ban en bepaalde met een hattrick de eindstand op 0-3. Het was een wedstrijd zonder veel spektakel, maar de drie punten zijn binnen. Hiermee blijft de ploeg koploper in Divisie 1 en kan het vizier op de belangrijke ontmoeting met NEC op 9 mei.
Vrouwen 1 wint fysieke strijd in Oerterp
Vrouwen 1 merkte in Oerterp dat winnen in de 3e klasse niet altijd over rozen gaat. Na de ruime 0-10 overwinning op DTD van eerder die week, was het zaterdag vooral hard werken op een lastig bespeelbaar veld. Senda Rozema en Sylke van der Kooi zorgden voor een vroege voorsprong, maar Oerterp liet zich fysiek gelden.
In de tweede helft was het voetbal niet best, maar de inzet wel. De ploeg hield stand en zag invaller Lienke de Vries in de slotfase de 2-5 eindstand op het bord zetten. Trainer Sudmeier was na afloop realistisch: als het voetballend niet loopt, moet je de duels winnen. Dat gebeurde. Aanstaande woensdag wacht de uitbeurt tegen directe concurrent Harkemase Boys.
