Het is officieel: de dames van MV Artemis 1 zijn de koninginnen van de 3e klasse! Na een zinderende 6-0 overwinning op Oerterp is het kampioenschap een feit. Maar wie naar de cijfers kijkt, mist het échte verhaal achter deze titel. Dit is namelijk niet zomaar een kampioenschap; het is de bekroning van een uniek project met een uitzonderlijk gedreven groep.
De weg van de meeste weerstand
De prestatie van VR1 is indrukwekkend als je naar de feiten kijkt. De selectie bestaat uit 24 meiden die dubbelop draaien: ze komen uit in de MO17 1e Divisie én in de Vrouwen 3e klasse. Op een paar speelsters na is de gemiddelde leeftijd slechts 15 tot 17 jaar. Wekelijks nemen deze jonge talenten het op tegen volwassen vrouwen, puur met het doel om zo snel mogelijk op een hoog senioren niveau terecht te komen door te promoveren.
Karakter wint van fysiek
Dat die missie geslaagd is, bleek wel tegen Oerterp. In de eerste helft lieten de meiden zich nog meeslepen in het fysieke geweld van de tegenstander, wat resulteerde in een stroeve 0-0. Maar na rust liet MV Artemis zien waarom ze kampioen zijn: met vlijmscherpe combinaties en enorme diepgang werd Oerterp volledig weggetikt.

Senda Rozema was de absolute uitblinkster met vier treffers, terwijl Florien Knol en Heleen Engelmoer de score naar een overtuigende 6-0 tilden. Het feest dat daarna losbarstte (inclusief fakkels en een kantine die op zijn kop stond) was meer dan verdiend.
Een quote van de trainer: "Talent is de basis, mentaliteit de sleutel"
We vroegen trainer Nathan wat deze groep zo bijzonder maakt:
"Toen deze meiden zonder trainer kwamen te zitten, hoefde ik geen seconde na te denken. Elke trainer wil werken met zo’n gedreven groep. We trainen drie keer per week en de opkomst is bijna nooit lager dan 20 speelsters. Ze vragen het uiterste van zichzelf en van elkaar. Sommigen spelen op zaterdag anderhalf of zelfs twee wedstrijden om zowel de MO17 als de Vrouwen 1 draaiende te houden. Dat vraagt een enorme motivatie. Met talent kom je een heel eind, maar je komt pas écht verder als je bereid bent keihard te werken. Dit kampioenschap is dan ook 100% verdiend; het harde werken betaalt zich nu uit. We merken nu ook dat we gezien worden. Goede speelsters uit hogere competities sluiten zich volgend seizoen aan en ook in de MO17 zien we de interesse en aanmeldingen groeien. Artemis leeft en wordt gezien."
Word jij onderdeel van onze ambitie?
MV Artemis blijft groeien en we zoeken versterking! Ben jij een talentvolle voetbalster met de ambitie om het maximale uit jezelf te halen? Wij hebben nog plek in de volgende categorieën:
MO17 (1e Divisie)
MO20 (Landelijke Divisie)
Dames 1 (Promotie naar 2e klasse!)
Wil jij trainen op hoog niveau en spelen in een groep waar plezier en prestatie hand in hand gaan? Kom dan eens meetrainen en ervaar zelf de unieke spirit van deze kampioensploeg.
